Slikar in grafik, Novomeščan in član Kulturnega društva Severina Šalija mag. Branko Suhy je letos pripravil kar tri odmevne slikarske razstave.
V sklopu Bienala slovenske grafike Otočec–Novo mesto je bila 26. junija 2018 v galeriji Dolenjskega muzeja odprta razstava del Suhyjevih študentov z naslovom Najmlajša originalna grafika. Na Bledu pa so v dveh delih pripravili Suhyjevo razstavo, ki so jo v evropskem letu kulturne dediščine poimenovali Tradicija v umetnosti. Tako je bila maja na ogled razstava v Festivalni dvorani, od junija do konca oktobra pa je razstava odprta na blejskem gradu. Ob tej priložnosti je izšel tudi prestižni katalog velikega formata v slovenskem in angleškem jeziku, obsežno spremno besedo pa je napisal predsednik KDSŠ akad. prof. dr. Milček Komelj.
Komelj je o avtorju in razstavi v katalogu med drugim zapisal: »Branko Suhy je radoživ ustvarjalec in zavzet akademijski pedagog, ki s svojim slikarstvom nevsiljivo poudarja pomen likovnih ustvarjalcev, na katere se sklicuje pri oznanjanju postulatov moderne umetnosti. Na omenjenih razstavah se je slikar Suhy osredotočil na motiv kremne rezine, ki je na Bledu prepoznavna kot blejska rezina. Ta v likovnem pogledu nastopa kot neplastena barvno topla in v svoji mehkobi tudi vase sesedajoča se slaščičarska arhitektura. Suhy kremno rezino na svojih platnih povzdiguje v monumentalno arhitektonsko čvrsto eksistenco. Ker pa kremna rezina ljudi priteguje kot sladica, ki jo použivajo z velikim užitkom, jo je izrecno spremenil tudi v ‘programski’ objekt estetskega, če že ne umetniškega užitka. Tega pomena bi se moral gledalec po Suhyjevem prepričanju zavedati in kremne rezine z duhovnim použivanjem posrkati v svojo zavest. Zato je obsežen cikel s tem motivom zgovorno poučno naslovil Branko Suhy in tradicija v umetnosti.
V Suhyjevih slikah iz cikla s kremnimi rezinami je njihova barvna svežina prenesena v kremasto gladkost slikarskih barvnih nanosov in hrapavost krhke skorjaste površine. Zato je Suhyjevo slikarstvo, tokrat v znamenju monumentalne in hkrati krhke kremne rezine, namenjeno (po)uživanju z očmi in življenjski radoživosti. V tem se umetnik s svojim čopičem kot s slaščičarsko žličko igrivo zapleta med plasti likovnega tkiva in se zagrizuje vanj z očmi svoje razigrane likovne domišljije, vselej dojemljive za osrečujoče bogastvo, ki nam ga na provizoričnem kartonskem pladnju ali zaobljenem belem krožniku s Suhyjevimi kremnimi rezinami kot poseben slikarjev »umetnostni desert« ponuja praznična vsakdanjost.«
Priprava in foto: Franci Koncilija