V sklopu 100. obletnice novomeške pomladi je bila v četrtek, 17. septembra 2020, ob 20. uri v novomeški galeriji Simulaker otvoritev razstave novih del Novomeščana, akademskega slikarja Uroša Weinbergerja (1975), ki jerazstavo poimenoval Projectories. Zanj so značilne slike velikega formata, ki uprizarjajo distopične motive bližnje prihodnosti. Čeprav umetnik slika v tehniki oljnih barv, je izhodišče za njegovo delo digitalni kolaž, pri katerem uporablja podobe, najdene na spletu in drugod. Zanimivo je, da si umetnik pri določenih slikah pripravi slikarsko podlago s kapljanjem barv, ki dajejo slikam nekoliko bolj materialen, to je haptičen videz.
Na razstavi si obiskovalci lahko ogledajo najnovejša umetnikova dela, ki so nastala od leta 2019 do leta 2020. Na otvoritvi je kurator razstave, kustos in slikar Adrijan Praznik, dejal, da skuša Weinberger z oblikovnimi značilnostmi svojih slik grobost in fragmentiranost izhodiščnega kolaža zabrisati v gladek slikarski spoj, ki ustvari poenoten, homogen izgled umetnine. Tako želi avtor vzpostaviti pogoje za gledalčevo potopitev v iluzijo. Gre torej za strukturirano keregrafijo, ki želi s slikarskimi prijemi gledalca pripraviti do prevpraševanja skupkov podob, ki nam jih posredujejo slikarska platna.
Pri Weinbergerjevih delih zato ne govorimo o slikah kot objektih, ampak gre za slike, ki jih lahko razumemo kot ekran. Slednje še dodatno potrjuje paleta barv, ki jih umetnik uporablja. Gre za nasičene barve v izboru komplementarnih odtenkov (npr. zelena, rdeča), ki ob pravi osvetlitvi »neonsko« zažarijo …
Zato lahko upravičeno rečemo, da je Weinbergerjevo slikarstvo vizualno. Slikar Weinberger ne začne z risanjem pred belo površino slikarskega nosilca, ampak ima že zastavljene množice podob, ki jih kopiči tekom ustvarjalnega procesa. Vizualni material, ki ga najde na spletu, v revijah in drugod, sestavlja v kolaže, ki predstavljajo različne simulakre podob današnje medijsko posredovane realnosti. Umetnik se tako ukvarja z našim skupnim imaginarijem podob, ki nam izgrajujejo današnjo stvarnost. Tako se zavemo, da referenčne podobe izvirajo iz polpreteklosti in sedanjosti, hkrati pa ugotavljamo, da pri tem ne gre za distopično odslikano prihodnost. Tako bistvo Weinbergerjevih umetnin predstavlja abstrakcijo trenutnega dogajanja.
Slikar Uroš Weinberger je leta 2001 prejel študentsko Prešernovo nagrado, leta 2011 pa je postal nagrajenec bienalne razstave. Weinberger je znan doma in v tujini. Razstavljal je v Moderni galeriji v Ljubljani, v ZDA, Italiji in v Nemčiji. Razstava bo na ogled do 10. oktobra letos.
Fotografiral in napisal: Franci Koncilija