SLIKARKA, KNJIGA O GABRIELE MÜNTER

Pri založbi Učila je v prevodu Neže Kralj izšla knjiga »Slikarka«, ki jo je napisala ameriška pisateljica Mary Basson in je romaneskna biografija o življenju, ljubezni in umetnosti nemške slikarke in grafičarke Gabriele (Elle) Münter (1877–1962), ki je spremenila svet. Bila je življenjska in umetniška sopotnica ruskega slikarja Vasilija Kandinskega (1866–1944). Tako Gabriele Münter kakor Vasilij Kandinski sta kasneje iz slikarskega realizma prešla v ekspresionizem in abstraktnost. Veliko sta potovala in slikala po Evropi in Severni Afriki, po vzponu nacizma pa so imeli Nemci njuno umetnost za degenerirano.

   

Mary Basson je docentka v muzeju Milwaukee Art Museum, v katerem je največja zbirka slik Gabriele Münter v ZDA. Bassonova je odlična poznavalka življenja in ustvarjalnega opusa Gabriele Münter in Vasilija Kandinskega. Nadarjena nemška slikarka se je še kot otrok leta 1897 v Düsseldorfu začela izobraževati v slikarstvu, ki jo je popolnoma prevzelo in se mu je tudi popolnoma prepustila. Z močno voljo, slikarsko nadarjenostjo in vztrajnostjo si je hitro utirala pot v moški svet »resnega slikarstva«.

   

Zgodba se začne, ko Ella Münter med drugimi študenti spozna progresivnega slikarja Vasilija Kandinskega, ki jih je učil slikati s srcem in dušo, da se mora torej slikar izražati, ne le kopirati tistega, kar vidi. To pa še ni vse. Kandinski, ki je med študenti užival velik ugled, je mlade slikarje prepričeval, da je slikarstvo kot glasba. »Najzahtevnejša umetnost bi morala biti kot glasba, popolnoma abstraktna, domala brez slike,« je pridigal profesor Kandinski. Mlada in talentirana Ella se je tako kmalu zaljubila v svojega profesorja in med njima se je vzpostavil romantični odnos, ki je temeljil na privlačnosti, občudovanju umetnosti in umetniški filozofiji.

Tako sta Vasilij in Ella z drugimi umetniki kmalu sooblikovala znamenito umetniško skupino »Der Blaue Reiter« (Modri jezdec), katere člani so si prizadevali za preseganje postromantičnega slikarstva v ekspresionizem ter abstraktnost 20. stoletja. Sicer pa je bil Vasilij Kandinski znan kot prvi, ki je naslikal abstraktno sliko, in sicer delo brez naslova, ki so ga pozneje poimenovali »Študija za kompozicijo VII« iz leta 1913. Vasilij Kandinski, ki je bil učenec slovenskega slikarja realista Antona Ažbeta na Dunaju, je v razvoju slikarstva naredil velik preobrat, pravo slikarsko revolucijo, v kateri je sodelovala tudi Ella Münter. V »Slikarki« Mary Basson ponuja poudarjen pogled na življenje in delo Elle Münter, ki je bilo po krivici spregledano in manj upoštevano od dela njenega slavnega življenjskega in umetniškega sopotnika.

Viri: Delo, fotografije so s spleta

Zbral in uredil: Franci Koncilija

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja